مشکل De-indexing گوگل هم اکنون برطرف شده است
نوشته شده توسط : گرگ سفید

صاحبان وب سايتي که مقادير بسيار بالايي از صفحاتي را که در کنسول جستجوي سئو ي گوگل نشان داده نمي‌شود مشاهده کرده‌اند، ديگر نگراني از اين بابت نداشته باشند.

 

گزارشات

بسياري از سئو ها و صاحبان سايت گزارش مشاهده صفحاتي که از شاخصه جستجوي گوگل خارج شده اند اعلام کرده‌اند، که اين اتفاق طي چندين روز آينده به مراتب رخ داده است. اين مشکلات در کنسول جستجوي گوگل، هنگام استفاده از فرمان سايت در مرورگرها قابل مشاهده بوده است.

گزارشاتي که مبني بر مشکلات فني کنسول جستجوي سئو ي گوگل بوده است هم اکنون برطرف شده است. به نظر مي رسد اين مشکل در نتيجه ايراد فني در گوگل رخ داده است.

جان مولر، يکي از کارکنان شرکت گوگل در اين رابطه توضيح مي دهد:

"براي مدت زمان کوتاهي دچار ايراد فني در ايندکسينگ شده ايم."

او هم چنين اعلام کرد که مشکل ايجاد شده برطرف شده است او و url هاي سئو يي که تحت تاثير اين مشکل قرار گرفته‌اند به طور مجدد پردازش شده اند.

او در توييت خود توضيح مي‌دهد که "بابت مشکل پيش آمده متاسفم و سعي مي‌کنيم که در کوتاه ترين زمان ممکن ايراد پيش آمده را حل کنيم و url هاي تحت تاثير به طور مجدد پردازش خواهند شد. همچنين بسيار خوب است که مي‌بينيم ابزار بازرسي url سئو در چنين مواقعي بسيار خوب عمل مي کند!"

علت اصلي

"علت اصلي مشکل پيش آمده همچنان نامشخص است. توضيحات بيشتر از سمت شرکت گوگل بعيد به نظر مي رسد. کساني که چنين مشکلي را در صفحات سئو ي خود مشاهده کرده‌اند، هم اکنون بايد قادر باشند تا صفحات خود را مجدداً مشاهده کند، گرچه همچنان برخي گزارش ها از اين مشکلات به دست ما مي رسد."

به نظر مي رسد ابزار بازرسي url در چنين مواقعي بسيار خوب عمل مي‌کند.

اين ابزار بازرسي هم اکنون در کنسول جستجوي جديد گوگل قابل دسترسي است و به شما اجازه مي دهد تا URL هاي خاص را بر روي وب سايت تان چک کنيد تا ببينيد که وضعيت آن در فهرست جستجويسئو ي گوگل به چه صورت است. اين ابزار، شاخص و اطلاعات مربوط به صفحه را به طور مستقيم از فهرست گوگل فراهم مي کند. شما قادر خواهيد بود تا تاريخ آخرين خزش (Crawling)، هر گونه کرالينگ يا خطاي مربوط به ايندکسينگ و URL کانوني صفحه خود را مشاهده کنيد. اين ابزار همچنين قادر خواهد بود خطاهاي مربوط به AMP، خطاهاي داده‌هاي سازمان يافته و مسائل مربوط به نمايه سازي يا ايندکسينگ را به طور کامل نشان دهد.

نتيجه

وجود اين مشکلات، بار ديگر به صاحبان وبسايت يادآوري کرد که آن ها در معرض باگ هاي مهندسي، مشکلات و ساير مسائل فني هستند؛ البته شرکت گوگل براي رفع اين مشکلات به طور منظم کنسول هاي جستجوي سئو ي خود را بررسي و مشکلات پيش آمده را رفع مي کند. به نظر مي رسد اين موضوع در تاريخ 4 و 5 آورل به برخي سايت ها آسيب رسانده است و در نتيجه مشکل يابي شرکت گوگل، هم اکنون با مشکل اينکسينگ در وب‌سايت‌ها مواجه نيستيم.

شرکت گوگل اضافه کرده است که اين مسئله هنوز به طور کامل حل نشده است و تيم فني اين شرکت همچنان به دنبال علت ايجاد مشکل و رفع آن هستند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/83/





:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: